dijous, 21 de gener del 2010

Plaça de La Castella a començaments del segle XX (1900)







Una nova fotografia que m'ha tramés l'Emili Riera. Es molt semblant a la ja publicada anteriorment, on sembla que hi havia la major part del poble en algun tipus de festa. En aquesta, els protagonistes son els infants de Cubells. De forma que, pel que s'endevina, els nens estaven fent gimnàstica a la plaça, mentre les mares i les nenes feien d'espectadores. A més, la perpectiva de la plaça està girada una mica més a l'esquerra, endevinant-se altres edificis que no sortien a la primera fotografia.

6 comentaris:

Mariagna ha dit...

Isidre, aquesta foto no es pot baixar amb màxima resolució.
Feia dies que no feies cap post!! si la pots enviar, que m'agradaria observar.la mes d'aprop.
salutacions

Anònim ha dit...

Hola!
Enhorabona pel blog! Mira el meu primer cognom és Cubells i jo i el meu pare sempre hem especulat sobre la nostra procedència.
Ell assoles sabia que els nostres descendents venen de Lleida.
JO hem fiqui a buscar per Internet i vaig vore que existeix el poble Cubells. Fa poc també he Trobat un mapa de lapeninsula que mostra fins on s'ha estes el cognom.
Però a mi m'agradaria saber si el cognom te una mena d'escut o algo així.
Gràcies des de el País Valencià.
el meu mail serkub_15_88@hotmail.com

JoRDi ha dit...

Aquesta foto és genial, com tantes altres que has pujat. Acabo de descobrir aquest blog tant currat. Enhorabona per la feina, el seguiré a partir d'ara.

Sóc el Jordi de Cal Silo ;)

Cama ha dit...

Bon dia,

Estem a la recerca de fotografies antigües de Cubells. He mirat el seu blog que és molt interessant, i n'he trobat unes quantes. Voldria saber si en te més que em podria enviar.

Som els nets de Cal Donis i busquem fotografies antigües del poble, i sobretot del cinema i del bar de dalt.

Gràcies per l'atenció que posarà a la nostra demana.

Cordialment,

Joan Arenas ha dit...

Hola. Quina casualitat!. El meu avi, el Dr Joan Guarro Arenas, va ser metge de Cubells des de l'any 1939 fins el 1942 quan va morir. Ell i la seva família vivien a Cal Donis segons m'ha informat el meu pare. Seria possible veure la casa o alguna fotografía? Al meu pare li faria ilusió ja que té molts bons records de la seva infantesa a Cubells. Tambe recorda que efectivament hi havia un cafè teatre al costat de cal Donis. Atentament, Joan Arenas

Joan Arenas ha dit...

Hola. Quina casualitat!. El meu avi, el Dr Joan Guarro Arenas, va ser metge de Cubells des de l'any 1939 fins el 1942 quan va morir. Ell i la seva família vivien a Cal Donis segons m'ha informat el meu pare. Seria possible veure la casa o alguna fotografía? Al meu pare li faria ilusió ja que té molts bons records de la seva infantesa a Cubells. Tambe recorda que efectivament hi havia un cafè teatre al costat de cal Donis. Atentament, Joan Arenas